Nu ook de bovenbouw!Havo/vwo
`

Excelleren mag en kan

Sinds augustus 2018 is het onderwijsaanbod van Het Rhedens Dieren uitgebreid met de bovenbouw havo en vwo. Voor leerlingen is dat een groot voordeel, want dan kun je je hele opleiding op dezelfde locatie volgen.

Onderbouw
Maar je begint natuurlijk in de onderbouw. Als jij ambitieus bent en graag nieuwe dingen ontdekt, zul je zien dat je op Het Rhedens Dieren helemaal goed zit. Meteen in de eerste klas schotelen we je vier plusvarianten voor: sport, techn@, Cambridge Engels en podiumkunsten. Ze staan om de beurt twee uur per week op het rooster. Zo weet je precies wat ze inhouden. Dat is belangrijk, want in de tweede en derde kies je één plusvariant voor het hele schooljaar. Heb je niet genoeg aan de plusvarianten? Kijk dan bij het Aanbod Actief van ons Extend-programma. De plusvarianten passen precies bij de manier waarop wij havo- en vwo-leerlingen benaderen. Wij hebben hoge verwachtingen van iedere leerling en willen dat je het beste uit jezelf haalt. We juichen het toe als jij daarbij zelf het initiatief neemt (het is jouw toekomst). En omdat iedereen anders is, leveren we zoveel mogelijk maatwerk. Dat kan extra ondersteuning zijn, maar ook verdieping. Want excelleren mag én kan op Het Rhedens Dieren.

Bovenbouw
Aan het einde van het derde leerjaar kies je een profiel voor in de bovenbouw. Er zijn vier profielen: natuur & techniek, natuur & gezondheid, economie & maatschappij en cultuur & maatschappij. Bij deze keuze word je begeleid door je mentor en docenten en door de decaan. Je ouders worden hier nauw bij betrokken. Naast de profielen zijn er vakken die voor iedereen verplicht zijn (Nederlands, Engels, lichamelijke opvoeding etc.) en is er een vrije keuzeruimte. Daarin kun je vakken uit een ander profiel kiezen én modules die een aanvulling vormen op je diploma. Omdat je dat leuk of interessant vindt of omdat je het nodig hebt voor je vervolgopleiding.

  • ECS_1754
  • DSC_9314
  • ECS_2150
SanderWeb-1
Geef de leerling ruimte

“Leerlingen hebben ruimte nodig, moeten buiten de gebaande paden kunnen treden," vindt docent Sander Demmink. "Het is onze taak om ze te laten ontdekken, te laten spelen met de ruimte en óók, te laten ervaren hoe het is als iets niet goed gaat. Om ze vervolgens weer bij de hand te nemen en alternatieven te bieden.

Een mooi proces en één van de redenen dat ik vind dat ik het mooiste vak ter wereld uitoefen!"

Samenwerken
440